Kiinnostavia kysymyksiä!

Kiinnostavia kysymyksiä kiropraktiikasta!

1.Voinko tulla hoitoon, kun kipu on akuutti?
• Voit tulla. Hoidossa huomioidaan aina mahdolliset kiputilat.

2.Tarvitsenko lähetteen tullessani kiropraktikolle?
• Et tarvitse. Hoitoon voi tulla ilman lääkärin konsultaatiota.

3.Kenelle kiropraktinen hoito sopii?
• Kiropraktinen hoito sopii kaikille vastasyntyneestä vanhukseen. Hoitotekniikat ja -muodot sekä voima sovitetaan tapauskohtaisesti asiakkaalle sopivaksi.

4.Onko hoito kivutonta?
• Nivelten käsittely ei satu. Hoitoa ei suoriteta voimalla, vaan tekniikalla. Arkojen lihasten käsittely voi korkeintaan tuntua samalta kuin hierojan käsittelyn aikana. Tulehtuneet alueet voivat olla kosketusarkoja ja niitä hoidetaan tapauskohtaisesti potilaan kanssa sovitulla tekniikalla.

5.Mitä etua kiropraktiikasta on muuhun terveyden ja sairaanhoitoon nähden?
• Liike on lääke. Kiropraktinen hoito perustuu nivelten luonnolliseen liikkumiseen. Kiropraktikko pyrkii löytämään kivun aiheuttajan ja poistamaan häiriötilanteen. Esimerkiksi nivelten liikehäiriö kehossa vaikuttaa aivojen toimintaan ja tämä vaikuttaa kehon liikkuvuuteen, voimaan ja tasapainoon.

6.Mitä kiropratikon vastaanotolla tapahtuu?
• Ensimmäisellä käyntikerralla asiakkaalta kysymme tietoja yleisestä terveydentilasta ja ongelmista. Tutkimus alkaa yleensä ryhtianalyysillä ja hermoston mittaamisella NASAN suunnittelemalla Insight-tutkimuslaitteella. Nivelten liikkuvuutta testataan eri asennoissa ja koko ranka tutkitaan. Tavoitteena on selvittää vaivan aiheuttajat. Tuothan mahdolliset röntgen- ja magneettikuvat tämän takia vastaanotolle.
• Toisella käyntikerralla käymme läpi raportin, joka on laadittu ensimmäisen käyntikerran tutkimustuloksista. Toisella kerralla sinulle laaditaan hoitosuunnitelma.

7.Mistä naksahtava ääni syntyy?
• Nivelten käsittelyn aikana kuuluu usein naksahdus, joka johtuu nivelnesteessä muodostuvien kaasukuplien rikkoutumisesta. Tämä on täysinvaaratonta, eikä ääni vaikuta itse hoidon tulokseen.

8.Voivatko vaivat uusiutua?
• Kyllä voivat. Vaivan uusiutuminen on aina riippuvainen häiriön aiheuttajasta. Kiropraktikon päätavoitteena on aina ensisijaisesti selvittää kivun tai muiden ongelmien syy. Esimerkiksi kehon luonnollinen liikkuvuus häiriintyy fyysisen-, emotionaalisen- ja kemiallisen stressi takia.

9.Kuinka monta hoitokertaa vaaditaan?
• Jokaisen tilanne on yksilöllinen ja kiropraktikko arvioi hoitojen määrän kehon häiriötilaneiden mukaan.