Blogi

Kiropraktiikka ja niskakipu »

Kiropraktiikka ja noidannuoli »

Kiropraktiikka ja migreeni »

Kiropraktiikka ja huimaus »

Kiropraktikko Helsinki Homeostaasi ja nikaman virheasennot – mitä ne ovat ja miten ne vaikuttavat kehon toimintaan? »

Haluatko eroon päänetukannosta? »

Sami Liukkonen: Kiropraktiikka, lapset ja vauvat »

Kiropraktikko Sami Liukkonen: Kiropraktiikka ja leukanivelen ongelmat »

Kiropraktiikka ja jalkojen pituuserot »

Kiropraktiikka ja lapset »

Miksi käydä kiropraktikolla säännöllisesti? »

Kiropraktiikka ja huimaus

Kiropraktikko Sami Liukkonen helsinki.jpg

Huimaukseen on useita eri syitä, joita ovat esimerkiksi tasapainoelinten toimintahäiriöt, häiriöt aivojen tasapainokeskuksissa sekä niskasta ja selkärangasta peräisin olevat häiriöt.

Huimaus- ja tasapaino-oireet tulee ottaa vakavasti, ne voivat olla erityisen ongelmallisia.

Huimaus johtuu harvemmin jostakin vakavasta sairaudesta, mutta sen syy on silti hyvä selvittää. Huimauksen oireita ovat muun muassa huojuminen, epätasapaino, päänsärky, hikoilu, päässä pyöriminen ja pahoinvointi, migreenit ja kuulon heikkeneminen.

Jos selkärangassa havaitaan toimintahäiriöitä, hermokommunikaatio keskushermoston ja kehon välillä häiriintyy. Tällöin myös asento- ja liikeaistit häiriintyvät. Lisäksi voidaan havaita niska- ja pääkipua, kipua hartioissa sekä puutumista raajoissa.

Nämä ovatkin yleensä ne syyt, joiden vuoksi kiropraktikolle hakeudutaan.

Selkärangassa voidaan havaita toimintahäiriöitä esimerkiksi kaatumisesta tai autokolarin seurauksena, mutta ne aiheutuvat kuitenkin yleisimmin esimerkiksi huonosta työergonomiasta.

Yhä useampi hakeutuu kiropraktikolle huimauksen johdosta. Kiropraktikko selvittää huimauksen aiheuttajaa ja antaa hoitoa sen mukaisesti, sekä pyrkii korjaamaan selkärangan ja hermoston virheasentoja. Kiropraktikko tarjoaa myös kotihoito-ohjeita sekä neuvoja kipujen ennaltaehkäisyyn.

Tervetuloa vastaanotoilleni Hakaniemen Kiropraktiikkaan Helsingissä, sekä Porvoon kiropraktiikkaan Porvoossa. Tutustu lisää kiropraktiikkaan ja asiakaskokemuksiin tällä sivulla>

Kirjoittanut helsinkiläinen kiropraktikko Sami Liukkonen